موسیقی کودک
موسیقی کودک
آهنگ از زبور تنهایی

دانلود آلبوم از زبور تنهایی

اثری از: 

سید علی جابری

قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز:۵۴,۰۰۰ ت افزودن به سبد خرید

کردستان، سرزمین عجیبی است و تنبور، سازی عجیب از این دیار. هر که از کردستان است، دیارش را با خود همه جا می برد، و آن کسی که تنبور به دست می گیرد، گویی دیگر نمی تواند آن را زمین بگذارد. مثل سید علی جابری که تنبور به دست گرفت و «از زبور تنهایی» گفت.
آلبوم «از زبور تنهایی» آلبومی است حول تنبور و مقام های آیینی این ساز باستانی نزد اهالی حق. آلبومی با طعم و بوی موسیقی سنتی ایرانی که مقام های عرفانی را به زبانی معاصر ترجمه می کند. این آلبوم در شش قطعه از سوی نشر هرمس منتشر شده است؛ قطعاتی که همه نام هایی عرفانی دارند و گاه از کلام پارسایان و اهالی حق، الهام گرفته شده اند و گاه، از «ساری گلین». «سیاح بحر تجرید»، «در سایه سار حیرت»، «سرخوش به کوی رندی»، «ای عشق همه بهانه از توست»، «از زبور تنهایی» و «گفتند فسانه ای و در خواب شدند» شش قطعه آلبوم «از زبور تنهایی» را تشکیل داده اند.
سید علی جابری، حامد فکوری، پاشا هنجنی، مهدی باقری، فرهاد صفری، سینا پناهی، سید محمد جابری، سید پوریا جابری و مقداد شاه حسینی با تنبور، رباب، نی، کمانچه و کمانچه آلتو، بم باژ، دفک، بادیه، گیتار کلاسیک و الکتریک، دف، امبرک و جلوه های صوتی در این آلبوم به نوازندگی پرداخته اند.
سید علی جابری تنبور را از گل نظر عزیزی، امرالله شاه ابراهیمی و درویش امیر حیاتی آموخته و سه تار را از حسین علیزاده، ابراهیم سپهری، محمدرضا لطفی و کیخسرو پورناظری.
مقداد شاه حسینی نیز نوازندگی تار را از هوشنگ ظریف یاد گرفته و آواز را از افسانه رثایی و رضوی سروستانی و حسن سالک اصفهانی. وی درباره «از زبور تنهایی» نوشته است «از زبور تنهایی حدیث عاشقی است، حکایت دلدادگی ازلی به معشوق لم یزلی، و ندای مزامیر داوودی است بر پهنه کهف غار عزلت».
با خرید و دانلود آلبوم «از زبور تنهایی» سید علی جابری از سایت بیپ تونز، از این هنرمند حمایت کنید.

مجموعه تصاویر آلبوم
رایگاندانلود
ناشر :نشر موسیقی آوای شبلیکد کتابخانه ملی:  ۱۳۲۶۳
۴ نظر
  • محمد مرادی
    محمد مرادیپاسخگزارش
    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سلام. سبک این آلبوم با تلفیقی باشد ، نه فولکلور !
      ۰ / ۲۰۰۰
    • Seyyed mahdi Khalifehloo
      Seyyed mahdi Khalifehlooپاسخگزارش
      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      حتما بشنوید و لذت ببرید...
        ۰ / ۲۰۰۰
      • فرناز یونسی
        فرناز یونسیپاسخگزارش
        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        موسیقی نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ»
          ۰ / ۲۰۰۰
        • Mr.HidDeN
          ۴ فروردین ۱۳۹۳
          واقعا آلبوم زیباییه، تبریک میگم به تمام دست اندر کاران این اثر زیبا خصوصا ترک 1 این آلبوم که واقعا معرکه ست...
            ۰ / ۲۰۰۰
            شما در حال گوش دادن به رادیو بیپ تونز هستید ...